VOP
Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je predávajúci, ktorým je spoločnosť THE SAME s.r.o., IČO 55050344, so sídlom Partizánska 404/15, 038 61, Lipovec zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, vložka č. 80834/L ako predávajúci (ďalej len "predávajúci" alebo "kobe.sk") a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len "kupujúci"). Predmetnom kúpnej zmluvy je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Ďalšie informácie o predávajúcom sú uvedené na webovej stránke www.kobe.sk v sekcii "O nás".
1 Definície
1.1 Predávajúcim sa pre účely týchto VOP rozumie kobe.sk
1.2 Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba.
1.3 Cena je finančná čiastka, ktorú bude hradiť Kupujúci za Tovar;
1.4 Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú bude hradiť Kupujúci za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;
1.5 Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
1.6 DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
1.7 E-shop je elektronického obchodu Predávajúceho prevádzkovaný na adrese www.kobe.sk na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru;
1.8 Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
1.9 Objednávka je neodvolateľný návrh Kupujúceho na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Predávajúcim;
1.10 Tovar je všetko, čo môže Kupujúci nakúpiť na E-shope;
1.11 Užívateľský účet je účet zriadený na základe údajov uvedených Kupujúcim, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv;
1.12 Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy Kupujúci dostane potvrdenie Objednávky.
2 Všeobecné ustanovenia A POUČENIE
2.1 Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu.
2.2 Pri nákupe Tovaru je povinnosťou kupujúceho poskytnúť predávajúcemu všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré kupujúci poskytol pri objednaní Tovaru budú predávajúcim považované za správne a pravdivé.
2.3 Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy zoznámil s týmito VOP, ako aj s Reklamačným poriadkom, Podmienkami ochrany osobných údajov a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente vytvorenia objednávky.
2.4 Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke Predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov Predávajúceho alebo ďalších zmluvných partnerov predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
3 Uzavretie zmluvy
3.1 Zmluvu s Predávajúcim je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
3.2 Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu. Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby podľa podmienok operátora Kupujúceho, predávajúci si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky (to sa netýka príp. zmluvnej prepravy).Odoslaním Objednávky Kupujúci súhlasí s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
3.3 K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde vytvorením návrhu objednávky a jej odoslaním Kupujúcim a potvrdením objednávky vytvorenej Kupujúcim zo strany predávajúceho.
3.4 V návrhu objednávky musia byť uvedené nasledovné údaje:
3.4.1 Informácie o nakupovanom Tovare ( tovar pridaný do košíka);
3.4.2 Informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe nakupovaného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
3.4.3 Identifikačné údaje Kupujúceho slúžiace k tomu, aby Predávajúci mohol doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;
3.4.4 V prípade Zmluvy, na základe ktorej bude Tovar Kupujúcemu dodávaný pravidelne a opakovane, tiež informáciu, ako dlho má byť kupujúcemu tento tovar dodávaný.
3.5 V priebehu tvorby návrhu Objednávky, až do času, kým Kupujúci potvrdí záväzne objednávku, môže meniť požadované plnenie v košíku, ako aj spôsob dopravy a spôsob úhrady. Kupujúci je povinný skontrolovať všetky údaje, ktoré pri vytváraní objednávky uviedol/zvolil. Po vykonaní kontroly, pred záväzným potvrdením objednávky, musí Kupujúci potvrdiť oboznámenie sa a súhlas s VOP, v opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť.
3.6 V prípade, že má Kupujúci zriadený Užívateľský účet, môže urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má Kupujúci povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov.
3.7 Ak Predávajúci umožňuje na nákup Tovaru využiť zľavu, pre poskytnutie tejto zľavy je potrebné, aby Kupujúci v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o tejto zľave do vopred určeného poľa. Ak tak Kupujúci neurobí, na tovar mu nebude poskytnutá zľava.
3.8 Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky vytvorenej Kupujúcim zo strany predávajúceho, pričom za prípadné chyby prenosu dát predávajúci nenesie zodpovednosť. Uzavretie zmluvy predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym emailom na Kupujúcim zadaný email. Prílohou potvrdenia je aktuálne znenie VOP a Reklamačného poriadku predávajúceho. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak tieto VOP neustanovujú inak.
3.9 V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže predávajúci Objednávku potvrdiť, bude Kupujúceho kontaktovať a zašle mu ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Kupujúci ponuku potvrdí. V prípade, že Kupujúci ponuku Predávajúceho nepotvrdí ani v lehote 3 dní od jej odoslania, Predávajúci je oprávnený od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť.
3.10 Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho, či pochybeniu personálu. V takom prípade je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj potom, čo Kupujúci obdržal e-mail potvrdzujúci jeho objednávku, o čom predávajúci Kupujúceho informuje.
3.11 V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Kupujúcemu vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
4 Uživateľský účet
4.1 Na základe registrácie v rámci E-shopu môže Kupujúci pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
4.2 Pri registrácii Užívateľského účtu je povinnosťou Kupujúceho uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
4.3 Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je povinnosťou Kupujúceho zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, Predávajúci za to nenesie žiadnu zodpovednosť.
4.4 Užívateľský účet je osobný a Kupujúci nie je oprávnený umožniť jeho využívanie tretím osobám.
4.5 Užívateľský účet Kupujúceho môže byť zo strany Predávajúceho zrušený, a to najmä v prípade, keď ho Kupujúci dlhšie než 2 roky nevyužíva, či v prípade, kedy poruší svoje povinnosti podľa Zmluvy.
4.6 Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.
5 Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastníckého práva
5.1 Ceny uvedené pri jednotlivých produktoch sú konečné, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa však netýka prípadných poplatkov za dopravné, dobierku a nákladov na komunikačné prostriedky na diaľku, ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.
5.2 Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
5.3 Celková cena je uvedená vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.
5.4 Predávajúci požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím plnenia Kupujúcim od predávajúceho. Úhradu Celkovej ceny môže Kupujúci vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
5.4.1 Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby budú Kupujúcemu zaslané v rámci potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 7 dní.
5.4.2 Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu shoptetpay, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány. V prípade platby kartou online je Celková cena splatná do 3 dní.
5.4.3 Dobierkou. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V prípade platby dobierkou je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
5.5 Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k Tovaru a dostupná v Užívateľskom účte, ak ho máte zriadený.
5.6 Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho až po zaplatení Celkovej ceny a prevzatí tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na účet Predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
6 Doručenie tovaru, prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy
6.1 Tovar bude Kupujúcemu doručený spôsobom podľa jeho voľby, pričom môže vyberať z nasledujúcich možností:
6.1.1 Osobný odber v meste Martin, po telefonickej dohode s predávajúcim.
6.1.2 Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta;
6.1.3 Doručenie prostredníctvom dopravných spoločností Slovenská pošta, Packeta.
6.2 Tovar je možné doručiť v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky.
6.3 Predávajúci je povinný doručiť tovar bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru bude Kupujúci e-mailom bezodkladne informovaný, pričom jeho právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté.
6.4 Kupujúci je povinný bezprostredne pri prevzatí tovaru prekontrolovať stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu a bezodkladne to oznámiť Predávajúcemu.
6.5 Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezme podľa predchádzajúcej vety, bude mu oznámené, kde si môže Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie. Tovar, ktorý si Kupujúci neprevzal mu môže byť na základe jeho písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy si mal Tovar prevziať, opätovne doručený, pričom sa zaväzuje uhradiť Predávajúcemu všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru. V prípade, kedy Kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 VOP, nemá to za následok porušenie povinnosti Predávajúceho Tovar doručiť. Zároveň to, že Kupujúci Tovar neprevezme, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Ak Kupujúci Tovar neprevezme ani v dodatočnej lehote, vzniká Predávajúcemu právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu podstatného porušenia Zmluvy Kupujúcim. Ak sa Predávajúci rozhodne predmetné právo uplatniť, je odstúpenie účinné v deň, kedy je Kupujúcemu toto odstúpenie doručené. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok Predávajúceho na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
6.6 Ak je z dôvodov vzniknutých na strane Kupujúceho Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je povinnosťou Kupujúceho nahradiť Predávajúcemu náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Predávajúci zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Zmluve. Tieto náklady sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
6.7 Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho v okamihu, keď Tovar prevezme. V prípade, keď Tovar neprevezme, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 VOP, prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy mal možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na strane Kupujúceho k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre Kupujúceho znamená, že od toho okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
7 Práva zo zodpovednosti za vady
7.1 Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
7.1.1. Predávajúci sa zaväzuje, že odovzdá kupujúcemu tovar v dojednanom množstve, akosti a prevedení.
7.1.2. Pri použitom Tovare Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
7.1.3. Záručná doba je u tovaru 12 mesiacov, nakoľko tovar je predávaný v režime použitého tovaru. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru Kupujúcim.
7.1.4. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak je spoločne s tovarom poskytovaný aj darček, spotrebiteľ smie uplatniť práva z vadného plnenia pri týchto darčekoch, len do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
7.1.5. Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za iný tovar, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
7.1.6. Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich Kupujúci neuplatní v záručnej dobe.
7.2 Predávajúci sa zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru podľa čl. 6.7 VOP Tovar:
7.2.1 má vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba toto dojednanie, že má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonanej;
7.2.2 sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa Tovar tohoto druhu obvykle používa;
7.2.3 je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
7.2.4 vyhovuje požiadavkám právnych predpisov;
7.2.5 nie je zaťažený právami tretích strán.
7.3 Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady
7.3.1. Kupujúci vec podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na Tovare a presvedčí sa o jeho vlastnostiach a množstve. O prípadných zistených vadách a nedostatkoch je povinný predávajúceho bez zbytočného odkladu informovať. Nebezpečenstvo škody prechádza na Kupujúceho prevzatím veci. Ten istý následok má, ak neprevezme Kupujúci vec, hoci mu s ňou predávajúci umožnil nakladať. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.4.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, Predávajúci nebude prihliadať.
7.3.2. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), je Kupujúci povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 7.4.1. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na Tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
7.3.3. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady Kupujúci nemôže uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním; mechanickým poškodením; používaním Tovaru v nevhodných podmienkach; pri Tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná; pri použitom Tovare na vadu zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal pri prevzatí Kupujúcim; alebo ak to vyplýva z povahy veci.
7.3.4. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak o vade vedel pred prevzatím Tovaru, resp. bol na ňu upozornený alebo mu z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.
7.4 Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu
7.4.1. V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa čl. 7.2, môže Kupujúci takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady zaslaním e-mailu, či listu na adresu uvedenú pri identifikačných údajoch Predávajúceho. Vzorový formulár pre reklamáciu tvorí prílohu č. 1 VOP.
7.4.2. Kupujúci v oznámení, ktorým si uplatňujete práva zo zodpovednosti za vady uvedie predovšetkým popis vady Tovaru a jeho identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý má záujem dostať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode 7.5.4. až 7.5.8., si uplatňuje. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal Kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
7.4.3. Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný predložiť doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania kúpy Tovaru u Predávajúceho. Ak tak Kupujúci neurobí, Predávajúci nie je povinný reklamáciu uznať.
7.4.4. Dňom začatia reklamačného konania je deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 7.4.2 a 7.4.3) Predávajúcemu. V prípade, ak je podanie Kupujúceho, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od neho Predávajúci vyžiada doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania.
7.4.5. Ak Kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle bodu 7.4.4. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy Predávajúceho podľa bodu 7.4.4. tohto článku, bude jeho podanie Predávajúci považovať za neopodstatnené.
7.5 Vybavenie reklamácie
7.5.1. Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 7.5.4. až 7.5.8.) si uplatní, Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, môže predávajúci reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
7.5.2. O vybavení reklamácie je Predávajúci povinní vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení informovať Kupujúceho prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašle Predávajúci Kupujúcemu opravený Tovar alebo Tovar vymení za iný tovar alebo vráti Kupujúcemu zaplatenú Cenu Tovaru, ak nebude dohodnuté inak.
7.5.3. Ak ide o vadu, ktorú môže Predávajúci odstrániť, Kupujúci má právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru Predávajúci odstráni bez zbytočného odkladu.
7.5.4. Namiesto odstránenia vady môže Kupujúci požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
7.5.5. Namiesto odstránenia vady Tovaru môže Predávajúci vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak tým nespôsobí Kupujúcemu závažné ťažkosti.
7.5.6. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby Kupujúci mohol Tovar riadne užívať ako tovar bez vady, má právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Kupujúcemu prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže Tovar riadne užívať.
7.5.7. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.
7.5.8. Predávajúci reklamáciu vybaví odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
7.6 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).
8 Odstúpenie od zmluvy
8.1 K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach VOP, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
8.2 V prípade, že Kupujúci je spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, má v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že Kupujúci uzatvoril s Predávajúcim Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru. V prípade, že Kupujúci uzatvoril s Predávajúcim Zmluvu, na základe ktorej mu bude Predávajúci Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môže Kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na adresu Predávajúceho uvedenú pri jeho identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môže Kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný Predávajúcim, ktorý tvorí prílohu č. 2 VOP.
8.3 Kupujúci - spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty (14 dní) tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom "kamennom" obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná.
8.4 Tovar by mal kupujúci spotrebiteľ vrátiť najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu, znáša Kupujúci. Kupujúci zašle tovar na adresu Predávajúceho, pričom Predávajúci nepreberá zásielky odosielané na dobierku.
8.5 Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky.
8.6 V prípade odstúpenia od Zmluvy bude Kupujúcemu vrátená Cena do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Kupujúci vráti Tovar Predávajúcemu, či preukáže, že došlo k jeho zaslaniu späť Predávajúcemu.
8.7 Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.
8.8 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný Kupujúcemu Tovar dodať v lehote určenej VOP. V týchto prípadoch je Predávajúci povinný o tejto skutočnosti Kupujúceho bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť mu už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Predávajúci vráti rovnakým spôsobom akým Celkovú cenu uhradil Kupujúci, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby.
8.9 Predávajúci je oprávnený od Zmluvy odstúpiť aj v prípade, ak Kupujúci neprevzal Tovar do 5 pracovných dní odo dňa, keď mu vznikla povinnosť Tovar prevziať.
9 Podávanie podnetov a sťažností
9.1 Spotrebiteľ je oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: info@kobe.sk
9.2 O posúdení podnetu alebo sťažnosti bude Spotrebiteľ informovaný e-mailom.
9.3 Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, so sídlom: Predmestská 1359/71, 010 01 Žilina, tel. č. 041/724 58 68.
9.4 Ak nie je Spotrebiteľ spokojný s vybavením svojho podnetu alebo sťažnosti môže podať podnet na vykonanie kontroly aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
10 Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi
10.1 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: objednavky@kobe.sk ak Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým bola jeho reklamácia vybavená alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na sťažnosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má Spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
10.2 Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
10.3 Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
10.4 Ďalej má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
11 Záverečné ustanovenia
11.1 Všetku písomnú korešpondenciu bude Predávajúci Kupujúcemu doručovať elektronickou poštou. E-mailová adresa Predávajúceho je uvedená v identifikačných údajoch. Predávajúci bude doručovať korešpondenciu na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste Predávajúceho Kupujúci kontaktoval.
11.2 Zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody s Predávajúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Zmena VOP sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny.
11.3 V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), Predávajúci nenesie zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo v súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami. Ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má tak Predávajúci ako aj Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť.
11.4 Prílohou VOP je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
11.5 Zmluva vrátane VOP je archivovaná v elektronickej podobe u Predávajúceho, ale Kupujúcemu nie je prístupná. Kupujúci však vždy dostane VOP a potvrdenie Objednávky so zhrnutím Objednávky e-mailom a teda bude mať vždy prístup k Zmluve aj bez súčinnosti Predávajúceho. Predávajúci odporúča Kupujúcemu vždy potvrdenie Objednávky a VOP uložiť.
11.6 Na činnosť Predávajúceho sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.7 Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť 06.02.2023.
Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej jen "VOP") predávajúceho THE SAME s.r.o., IČO 55050344, so sídlom Partizánska 404/15, 038 61, Lipovec zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, vložka č. 80834/L, a opisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru nadobudnutého od predávajúceho.
- Všeobecné ustanovenia
Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Predávajúcemu potrebnú súčinnosť pre vybavenie reklamácie. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
- Záručná doba
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Záručná doba je:
- u nového tovaru 24 mesiacov;
- u tovaru použitého 12 mesiacov.
Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
- Záručné podmienky
Kupujúci je povinný bezprostredne pri prevzatí tovaru prekontrolovať stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu a bezodkladne to oznámiť Predávajúcemu. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať zároveň kompletnosť zásielky v porovnaní s objednávkou.
- Uplatnenie reklamácie
Miestom pre uplatnenie reklamácie je THE SAME s.r.o., Partizánska 404/15, 038 61 Lipovec.
Kupujúci je povinný vadný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na uvedenú adresu predávajúceho. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), vyplnený formulár pre reklamáciu, kópiu nákupného dokladu (faktúra). Kupujúci si tiež zvolí požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis).
- Výluky zo záruky
Záruka sa nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že takáto činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
- mechanickým poškodením tovaru,
- elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené,
- neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- ak bol tovar alebo jeho časť poškodená počítačovým vírusom apod.,
- ak sa chyba prejavuje iba u softwaru, u ktorého nie je zákazník schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného softwaru a spotrebného materiálu,
- tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
- prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov,
- tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď.), ak vznikla chyba v dôsledku tejto úpravy,
- pri chybne vykonanom upgrade BIOSu, firmware,
- tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
- použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia,
- použitím nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté, pokiaľ také použitie nie je obvyklé a pritom nebolo vylúčené v priloženom návode k použitiu.
Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich používaním alebo opotrebením, ktoré vznikli pred kúpou tovaru, a o ktorých bol Kupujúci informovaný. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Vybavenie reklamácie
Kupujúci má, ak ide o chybu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Ak ide o chybu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, Kupujúci má právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy. Rovnaké práva má Kupujúci, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať.
Voľbu spôsobu vybavenia reklamácie vykoná kupujúci. Ak spotrebiteľ nezvolí spôsob vybavenia reklamácie v predávajúcim poskytnutej primeranej lehote, zvolí ho predávajúci.
Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, môže predávajúci reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
Ak bude reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový resp. iný, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
O vybavení reklamácie Predávajúci vydá písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení informuje Kupujúceho prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašle Predávajúci Kupujúcemu opravený Tovar alebo Tovar vymení za nový alebo vráti Kupujúcemu zaplatenú Cenu Tovaru, ak nebude dohodnuté inak.
- Záverečné ustanovenie
Tento reklamačný poriadok je platný od 06.02.2023.